Při tvorbě loga si často připadám jako homeopat. Proč?
Tvorba loga je pro mě příběh. Když tvořím, „podívám se zákazníkovi do hlavy“, co on vlastně chce, a v souladu s tím logo vznikne. Není to tedy tak, že bych logo vymyslel přímo já, ale logo vznikne z toho, co najdu v zákazníkově hlavě.
V podstatě jsem tedy takový vyhledávač toho, co zákazník chce a potřebuje a pomůžu mu to zrealizovat. To znamená, že jeho myšlenky a potřeby přetvořím do grafické podoby.
Logo je jednoduchý grafický prvek a nějaký nápis. Ve finále to tedy není nic složitého. Je to jen nějaká informace, u níž zákazník ví, jak ji má použít, a podle toho mu pak slouží.
A homeopatii, z mého úhlu pohledu a dle informací, které jsem se o ní dozvěděl, chápu úplně stejně. Pacient přijde s nějakým problémem, homeopat si ho načte/nacítí se na něj/naladí se na něj a předá mu na konci či v průběhu procesu homeopatickou kuličku. Ta symbolicky obsahuje informace, které od doktora získal. Pokud pacient jedná v souladu s panem doktorem, tak mu homeopatikum pomáhá.
No a stejně je to i s logem, které zákazníkovi vytvořím já. Kromě samotného loga (o které „v podstatě ani tak nejde“) získá ode mě zákazník i spoustu užitečných informací. A pokud zákazník jedná v souladu s nimi, logo mu funguje a pomáhá mu v jeho businessu.
P.S.: To, že je logo řemeslně zpracováno tak, jak má být, a splňuje všechny parametry, které dobré logo má splňovat, v tomto příspěvku upozaďuji. ;-) Resp. beru to jako samozřejmost…